web analytics
FEM
FEM /
FEM / Fundacja Edukacji Międzynarodowej
FEM / Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa ATUT
FEM / Wroclaw International School
Międzynarodowe Liceum Ogólnokształcące we Wrocławiu Fundacji Edukacji Międzynarodowej
ul. Racławicka 101, 53-149 Wrocław Tel: +48 71 782 26 26
✕
International High School of Wrocław
  • Home
  • O nas
    • List Dyrektora Szkoły
    • Poznaj nas bliżej
      • Szkoła jakiej jeszcze nie było…
      • Misja
      • Standardy międzynarodowe
      • Wizyta w kampusie
      • Nauczyciele
      • Prawo szkolne
      • Struktura i władze
      • Współpraca
    • Praca w MLO
    • 1,5% na szkołę
  • Rekrutacja do liceum
    • Informacje ogólne
    • Przebieg rekrutacji
      • Krok po kroku
      • Formularze aplikacyjne
      • Rodzaje opłat
    • Folder do pobrania
  • Nauka
    • Misja szkoły
    • Jak nauczamy
      • Przegląd programów nauczania
      • IB Middle Years Programme
      • Matura Międzynarodowa – IB Diploma
      • Program Sportowy Wolves
      • Języki obce
      • Program wychowawczy i Profil Ucznia
      • Zajęcia pozalekcyjne
      • Wolontariat
      • Sztuki piękne
    • Wyniki matur
    • Oferty studiów dla absolwentów MLO
  • Życie szkoły
    • Aktualności
    • Wyniki matur
    • Absolwenci
    • Kalendarium
    • Projekty szkolne
    • Podręczniki
    • Logowanie do e-dziennika
    • Logowanie do Managebac
    • nauka on-line
  • Galeria
  • Kontakt

Ocenianie w MYP

  • Home
  • >
  • Nauka
  • >
  • Ocenianie w MYP

Kryterialny system oceniania

W naszej szkole, podobnie jak we wszystkich placówkach realizujących IB Middle Years Programme (IB MYP), obowiązuje tak zwany kryterialny system oceniania. Dla każdej grupy przedmiotów (grup przedmiotowych) określa się zbiór kryteriów. Stanowią one integralną część metodyki nauczania wg standardów International Baccalaureate Organization.

Cele oceniania kryterialnego to:

  • rzetelne informowanie o postępach w nauce
  • promowanie pozytywnego nastawienia do nauki
  • wspomaganie nauczania holistycznego – ukierunkowanego na całościowy rozwój ucznia
  • promowanie zrozumienia wiedzy poprzez odniesienia do własnych doświadczeń uczniów i problemów z realnego świata

Ocenianie kryterialne określa poziom, jaki uczeń osiągnął w danym zadaniu. Opisy poziomów w każdym z kryteriów przedmiotowych są odrębne dla każdego etapu kształcenia. Na bieżąco nauczyciele opracowują też szczegółowe opisy dla każdego zadania. Opisy te określają wiedzę i umiejętności potrzebne do osiągnięcia danego poziomu w konkretnym zadaniu. Pod koniec semestru ustala się ostateczny semestralny (lub roczny) poziom osiągnięć dla każdego ucznia w każdym z kryteriów.

Suma poziomów z wszystkich kryteriów przedmiotowych przeliczana jest na ocenę semestralną (w sześciostopniowej, obowiązującej w Polsce skali). Szczegółowe zasady ocenianie kryterialnego znane są uczniom i rodzicom dzięki rozpowszechnianemu w szkole dokumentowi “Przedmiotowy Systemem Oceniania”.

Kryteria oceniania dla poszczególnych grup przedmiotowych

  • Language and Literature
  • Language Aquisition
  • Individuals and Societies
  • Sciences
  • Mathematics
  • Arts
  • Physical and Health Edcuation
  • Design
  • MYP Projects

Language and Literature

A (maksymalnie 8)

Analiza i interpretacja

B (maksymalnie 8)

Kompozycja

C (maksymalnie 8)

Tworzenie wypowiedzi

D (maksymalnie 8)

Język i styl

Language Aquisition

A (maksymalnie 8)

Rozumienie materiału mówionego i wizualnego

B (maksymalnie 8)

Rozumienie materiału pisanego i wizualnego

C (maksymalnie 8)

Komunikacja w oparciu o materiał mówiony, pisany i wizualny

D (maksymalnie 8)

Poprawność językowa

Individuals and Societies

A (maksymalnie 8)

Wiedza i rozumienie

B (maksymalnie 8)

Badania

C (maksymalnie 8)

Komunikacja

D (maksymalnie 8)

Myślenie krytyczne

Sciences

A (maksymalnie 8)

Wiedza i rozumienie

B (maksymalnie 8)

Badania i projekty

C (maksymalnie 8)

Przetwarzanie danych i ewaluacja badań

D (maksymalnie 8)

Kształtowanie profilu badacza

Mathematics

A (maksymalnie 8)

Wiedza i rozumienie

B (maksymalnie 8)

Rozpoznawanie zależności

C (maksymalnie 8)

Komunikacja

D (maksymalnie 8)

Zastosowanie matematyki w życiu codziennym

Arts

A (maksymalnie 8)

Wiedza i rozumienie

B (maksymalnie 8)

Rozwijanie umiejętności

C (maksymalnie 8)

Twórcze myślenie

D (maksymalnie 8)

Wypowiedź

Physical and Health Edcuation

A (maksymalnie 8)

Wiedza i rozumienie

B (maksymalnie 8)

Planowanie

C (maksymalnie 8)

Wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce

D (maksymalnie 8)

Refleksja po wykonaniu zadania

Design

A (maksymalnie 8)

Dociekanie i analizowanie

B (maksymalnie 8)

Rozwój pomysłu

C (maksymalnie 8)

Tworzenie rozwiązania

D (maksymalnie 8)

Ewaluacja

MYP Projects

A (maksymalnie 8)

Investigating

B (maksymalnie 8)

Planing

C (maksymalnie 8)

Taking action

D (maksymalnie 8)

Reflecting

  • Przegląd programów nauczania
  • IB Middle Years Programme
  • Matura Międzynarodowa – IB Diploma
  • Program Sportowy Wolves
  • Języki obce
  • Program wychowawczy i Profil Ucznia
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Wolontariat
  • Sztuki piękne
  • #bezpieczne_MLO w dobie pandemii

Jak zapisać ucznia - krok po kroku

Zapisy do Międzynarodowego Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu trwają przez cały rok. Przyjmujemy młodzież do klas licealnych, zarówno z maturą polską jak i maturą międzynarodową (IB Diploma). Zainteresowanych prosimy o kontakt ze Specjalistą ds. Rekrutacji - tel. 71 782 26 20 lub 71 782 26 27, e-mail: rekrutacja@fem.org.pl.

SZCZEGÓŁY REKRUTACJI WYPEŁNIJ WSTĘPNY WNIOSEK
Copyright © 2024 Fundacja Edukacji Miedzynarodowej.
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Polityka prywatności
Nasza strona korzysta z plików cookies. Korzystając z tego serwisu, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.RozumiemWięcej informacji o naszej Polityce prywatności