20-09-2019

Dzięki osadzeniu nauki języka hiszpańskiego w globalnych kontekstach (Global Contexts) uczniowie klas MYP (Middle Years Programme) budują swoją świadomość tego, po co uczą się tego języka obcego i jak odnosi się to do globalnej rzeczywistości.

Global Contexts to ważny element nauczania w całym systemie IB. W nauczaniu IB kładziony jest szczególny nacisk na to, aby doświadczenia edukacyjne uczniów miały swój konkretny kontekst i były powiązane z ich życiem i doświadczaniem prze młodego człowieka otaczającego go świata.

Korzystając z globalnych kontekstów, uczniowie pierwszych i drugich klas naszego liceum rozwijają zrozumienie dla wartości ogólnoludzkich i wspólnej opieki nad planetą poprzez odpowiednie dla ich rozwoju doświadczenia dotyczące:

  • tożsamości i relacji
  • ekspresji osobistej i kulturowej
  • orientacji w przestrzeni i czasie
  • innowacji naukowych i technicznych
  • uczciwości i rozwoju
  • globalizacji i zrównoważonego rozwoju.

Na ten ostatni aspekt kładziemy w rozwoju naszej szkoły szczególny nacisk.