
21-04-2020
Zwykle prezentacje projektów MYP organizujemy w rozbudowanej i uroczystej formie w ramach dorocznego MYP Day. Tym raziem nie było to możliwe, ale dzięki możliwościom, jakie oferuje współczesna technologia poradziliśmy sobie z tym problemem.
Uczniowie MYP zaprezentowali swoim opiekunom projekty osobiste i grupowe Pro Bono w formie wirtualnej. Ponieważ nie mogli wystąpić osobiście, nagrali screencasty (głos nagrywany był do prezentacji Power Point) i przekazali je za pośrednictwem platformy Google Classroom.
Teraz prace te będą oceniane.
Dziś ujawniamy kilka tytułów, które wskazują na różnorodność tematów i uczniowskich zainteresowań:
👉 Czy można tworzyć muzykę bez instrumentów?
👉 Jakie są potrzeby osób chorych na autyzm i czego możemy się od nich nauczyć?
👉 Jak zaprojektować i wykonać suknię w stylu lat 30.?
👉 Jak napisać przewodnik po Kopenhadze w świetle filozofii Hygge?
Stawiane pytania, poszukiwanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach, analiza i selekcja danych, podejmowanie własnych działań, tworzenie produktów projektowych i prezentacji, wreszcie analizowanie i ocena efektywności własnej pracy to istota pracy nad projektami osobistymi.
Tymczasem Pro Bono to projekty zorientowane na zaspokajanie potrzeb określonych grup społecznych, a realizowane przez uczniów w grupach.
Zobaczcie kilka ujęć z uczniowskich prezentacji. Liczymy na to, iż w czerwcu będzie okazja do pokazania i omówienia ich osobiście przed publicznością!