30-03-2020
Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda u nas nauka on-line lub zaglądacie tu po prostu w poszukiwaniu inspiracji, dobrze trafiliście. W cyklu “Nauka online w MLO” będziemy regularnie naświetlać różne aspekty naszej działalności edukacyjnej w tym nietypowym i wymagającym wobec nas wszystkich “czasie zarazy”.
Dzisiejszy pierwszy odcinek poświęcamy realizacji bardzo istotnego elementu MYP, jakim są Projekty Osobiste (Personal Projects) i projekty Pro Bono (Community Project). Wydawać by się mogło, że w warunkach przymusowej izolacji ich kontynuacja jest w ogóle niemożliwa, ale… sprawdźcie sami.
Jednocześnie na platformie Google Classroom stworzono dodatkowe klasy, skupiające uczestników projektów. W tych strefach uczniowie otrzymują wytyczne dotyczące prezentacji wraz z terminarzem i mają możliwość konsultacji z koordynatorami.
Teraz każdy uczeń ma za zadanie do 7 kwietnia przesłać swoją pracę opiekunowi projektów. Za pośrednictwem platformy otrzyma komentarze i informacje zwrotne od nauczyciela-opiekuna. Aby nie sprawiło to nadmiernych trudności technicznych, jeden nauczycieli przeprowadzi lekcję na żywo związaną z zagadnieniami technologicznymi, znaczącymi przy nagrywaniu prezentacji projektów.
Tymczasem na Google Classroom raporty i produkty uczniów. Po Świętach Wielkanocnych będzie można rozpocząć ocenianie projektów i standaryzację.
Koordynatorzy mają nadzieję, że prezentacje projektów przed publicznością będzie można zorganizować w czerwcu, podczas MYP Day, aby cała społeczność szkolna mogła zapoznać się, jak co roku z dorobkiem licealistów.
Trzymajcie kciuki za powodzenie ich ciężkiej pracy!