street-sign-141396_640

30-03-2020

Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda u nas nauka on-line lub zaglądacie tu po prostu w poszukiwaniu inspiracji, dobrze trafiliście. W cyklu “Nauka online w MLO” będziemy regularnie naświetlać różne aspekty naszej działalności edukacyjnej w tym nietypowym i wymagającym wobec nas wszystkich “czasie zarazy”.

Dzisiejszy pierwszy odcinek poświęcamy realizacji bardzo istotnego elementu MYP, jakim są Projekty Osobiste (Personal Projects) i projekty Pro Bono (Community Project). Wydawać by się mogło, że w warunkach przymusowej izolacji ich kontynuacja jest w ogóle niemożliwa, ale… sprawdźcie sami.

Koordynatorzy projektów wraz z Koordynatorką MYP i Koordynatorką wydarzeń szkolnych zdecydowały, że zamiast planowanych w 2 i 3 kwietnia prezentacji projektów “na żywo”, uczniowie przygotują i nagrają ich prezentacje.

Jednocześnie na platformie Google Classroom stworzono dodatkowe klasy, skupiające uczestników projektów. W tych strefach uczniowie otrzymują wytyczne dotyczące prezentacji wraz z terminarzem i mają możliwość konsultacji z koordynatorami.

Teraz każdy uczeń ma za zadanie do 7 kwietnia przesłać swoją pracę opiekunowi projektów. Za pośrednictwem platformy otrzyma komentarze i informacje zwrotne od nauczyciela-opiekuna. Aby nie sprawiło to nadmiernych trudności technicznych, jeden nauczycieli przeprowadzi lekcję na żywo związaną z zagadnieniami technologicznymi, znaczącymi przy nagrywaniu prezentacji projektów.

Tymczasem na Google Classroom raporty i produkty uczniów. Po Świętach Wielkanocnych będzie można rozpocząć ocenianie projektów i standaryzację.

Koordynatorzy mają nadzieję, że prezentacje projektów przed publicznością będzie można zorganizować w czerwcu, podczas MYP Day, aby cała społeczność szkolna mogła zapoznać się, jak co roku z dorobkiem licealistów.

Trzymajcie kciuki za powodzenie ich ciężkiej pracy!